veelgestelde vragen

veelgestelde vragen

Account aanmaken

Heb je nog geen account? Klik dan op 'Nieuwe gebruiker' en maak een nieuw account aan.

Heb je meer kinderen op school en ben je al eens ingelogd geweest; dan kun je je andere kind(eren) via datzelfde account zien. In dat geval klik je dus op 'Ik heb al een account'.

In het aanmeldingsscherm zal gevraagd worden naar enkele gegevens van jou als gebruiker. Wij doen niets met die gegevens; het is puur ter verificatie van jouw account. De leerkracht/school ziet jouw naam, adres en telefoonnummer natuurlijk wel staan.

Agenda / jaarkalender

1- Hoe kan ik zien of er nieuwe Agenda-items voor mij zijn?

Bij het Agenda-icoontje in de bovenbalk kunnen twee cijfers staan:
1- Het eerste getal geeft aan voor hoeveel nieuwe items er een uitnodiging open staat.
2- Het tweede getal geeft aan hoeveel reacties er zijn op zelf aangemaakte items.
Deze cijfers zijn gebaseerd op de laatste keer dat de Agenda is geopend en verdwijnen direct als de Agenda wordt geopend.
Verlopen items waarop niet is gereageerd, worden niet getoond.

2- Kan ik een agenda-item wijzigen of verwijderen nadat het is geaccepteerd?

De maker van een agenda-item kan het ten alle tijde wijzigen of verwijderen. Genodigden kunnen het agenda-item alleen accepteren of weigeren.

3- Hoe weet ik of een Agenda-item door genodigde(n) wordt geaccepteerd of geweigerd?

Bij het aanmaken van een Agenda-item kun je aangeven of je per e-mail wil worden geïnformeerd over het accepteren en/of weigeren door genodigde(n).
Wanneer een afspraak wordt gewijzigd (door de maker) moet(en) de genodigde(n) opnieuw reageren. Ook hiervan wordt een melding per e-mail verzonden.

4- Wat betekenen de icoontjes bij Agenda-items?

Er zijn in totaal 6 verschillende icoontjes:

  • Een groen vinkje User-added image - een item dat door alle betrokkenen is geaccepteerd
  • Een rood kruisje User-added image - een item dat door minimaal één van de betrokkenen is geweigerd
  • Een blauw vraagteken User-added image - een item waarop nog gereageerd moet worden
  • Een groen vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat heeft geaccepteerd
  • Een rood vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat heeft geweigerd
  • Een blauw vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat nog niet gereageerd heeft

Hoe wordt de agenda weergegeven?

De Agenda opent standaard in maandweergave en toont de huidige maand. Via de knoppen rechtsboven kan worden gekozen voor week- of dag weergave.

Hoe kan ik in de Agenda een privé-afspraak maken?

Kies bij het aanmaken van een nieuw Agenda-item voor categorie Privé en de afspraak is alleen in de eigen agenda zichtbaar.

Hoe maak ik een nieuw Agenda-item aan?
Klik in de Agenda op de knop "Nieuw agenda-item" en volg de stappen.
Let op: Het is (nog) niet mogelijk een agenda-item aan te maken door op een dag in de kalender te klikken.
De app downloaden voor de eerste keer

Er is ook een app van schoolpoort. Deze is beschikbaar in de appstore en in Google Play. Voor Windows is er (nog) geen app.

Nadat je de app hebt gedownload kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.

Gegevens kinderen wijzigen.

Jazeker, hiervoor ga je naar PROFIEL en klik op de kaart van jouw kind. Klik dan op het PEN icoontje om de gegevens te actualiseren.

Gebruikersnaam wijzigen

Hiervoor klik je op het menu-item “Instellingen” en vervolgens klik op de knop “Gebruikersnaam”. Klik op het pennetje rechtsonder en wijzig jouw gebruikersnaam en klik op de knop “OK”.

Wachtwoord wijzigen

Hiervoor klik je op het menu-item “Instellingen” en vervolgens klik op de knop “Wachtwoord”. Klik op het pennetje rechtsonder en wijzig jouw wachtwoord en klik uiteindelijk op de knop “OK”.

Als je voor de eerste keer een wachtwoord aanmaakt of je verandert jouw wachtwoord, dan moet dit wachtwoord:- Anders zijn dan evt. de vorige 3 wachtwoorden

  • Minimaal 8 posities lang zijn
  • Minimaal 1 cijfers bevatten
  • Minimaal 1 letter bevatten

Het wachtwoord dient elke 12 maanden gewijzigd te worden.
N.B. Zorg dat je een wachtwoord kiest dat je goed kunt onthouden en wachtwoorden onthoud je in je hoofd, niet op papier!

Wachtwoord vergeten?

Controleer of de correcte gebruikersnaam in de vorm van een e-mailadres ([email protected]) is ingevoerd
Wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig, controleer of CapsLock niet is ingeschakeld.
Het account is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld vanwege te veel mislukte inlogpogingen, probeer het later nog eens
Als het nog steeds niet lukt om in te loggen, volg dan de stappen op deze pagina om een nieuw wachtwoord automatisch aan te vragen

Agenda / jaarkalender

1- Hoe kan ik zien of er nieuwe Agenda-items voor mij zijn?

Bij het Agenda-icoontje in de bovenbalk kunnen twee cijfers staan:
1- Het eerste getal geeft aan voor hoeveel nieuwe items er een uitnodiging open staat.
2- Het tweede getal geeft aan hoeveel reacties er zijn op zelf aangemaakte items.
Deze cijfers zijn gebaseerd op de laatste keer dat de Agenda is geopend en verdwijnen direct als de Agenda wordt geopend.
Verlopen items waarop niet is gereageerd, worden niet getoond.

2- Kan ik een agenda-item wijzigen of verwijderen nadat het is geaccepteerd?

De maker van een agenda-item kan het ten alle tijde wijzigen of verwijderen. Genodigden kunnen het agenda-item alleen accepteren of weigeren.

3- Hoe weet ik of een Agenda-item door genodigde(n) wordt geaccepteerd of geweigerd?

Bij het aanmaken van een Agenda-item kun je aangeven of je per e-mail wil worden geïnformeerd over het accepteren en/of weigeren door genodigde(n).
Wanneer een afspraak wordt gewijzigd (door de maker) moet(en) de genodigde(n) opnieuw reageren. Ook hiervan wordt een melding per e-mail verzonden.

4- Wat betekenen de icoontjes bij Agenda-items?

Er zijn in totaal 6 verschillende icoontjes:

  • Een groen vinkje User-added image - een item dat door alle betrokkenen is geaccepteerd
  • Een rood kruisje User-added image - een item dat door minimaal één van de betrokkenen is geweigerd
  • Een blauw vraagteken User-added image - een item waarop nog gereageerd moet worden
  • Een groen vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat heeft geaccepteerd
  • Een rood vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat heeft geweigerd
  • Een blauw vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat nog niet gereageerd heeft

Hoe wordt de agenda weergegeven?

De Agenda opent standaard in maandweergave en toont de huidige maand. Via de knoppen rechtsboven kan worden gekozen voor week- of dag weergave.

Hoe kan ik in de Agenda een privé-afspraak maken?

Kies bij het aanmaken van een nieuw Agenda-item voor categorie Privé en de afspraak is alleen in de eigen agenda zichtbaar.

Hoe maak ik een nieuw Agenda-item aan?
Klik in de Agenda op de knop "Nieuw agenda-item" en volg de stappen.
Let op: Het is (nog) niet mogelijk een agenda-item aan te maken door op een dag in de kalender te klikken.
Chat in Schoolpoort

Wat is Schoolchat eigenlijk?
Elke school heeft binnen Schoolpoort een eigen communicatiekanaal genaamd Schoolchat.
Hier kunnen teamleden, ouders én leerlingen in verschillende chats met elkaar communiceren door het plaatsen van berichten (evt. met een bijlage) of reageren op berichten van anderen.
Er is een chat voor iedereen (dus teamleden, ouders én leerlingen), een chat voor alleen teamleden en vervolgens per groep een chat voor ouders en een chat voor leerlingen.

Kan ik als mijn Schoolchat bericht verwijderen of wijzigen?
Ja zeker, de maker van het bericht mag zijn bericht zelf verwijderen of aanpassen maar de beheerder van de school kan ongewenste berichten verwijderen

Hoe kan ik als ouder/leerkracht een bericht sturen naar alle ouders van de groep
Ga naar "Berichten" en Kies bij "Aan wie" voor "Ouders/Verzorgers. Kies vervolgens "Alle ouders/verzorgers" en Selecteer de groep(en).
Voer het onderwerp en bericht in, voeg eventueel bijlagen bij en klik op de knop "Versturen"

Je kan ook een bericht sturen naar Alle ouders via de Schoolchat. Hiervoor kies je onder de Schoolchat de gewenste ouders van de groep bijvoorbeeld (Groep 7 Ouders) type jouw bericht in en voeg evt een bijlage en klik op versturen. Het bericht is geplaatst en alle ouders van deze groep kunnen jouw bericht lezen

Wie kan het bericht via de "Messaging" naar “Alle ouders” of “Alle primair verzorgers” automatisch inzien?
Zodra bij het versturen van een bericht voor “Alle ouders” of  voor “Alle primair verzorgers” in een of meerdere klas(sen) wordt gekozen, krijgen de aan die groep(en) gerelateerde leraren ook dat bericht.
Dit is het geval als een leraar of een ouder een bericht verstuurt, maar ook wanneer een beheerder een bericht verstuurt naar alle ouders ontvangen de leerkrachten die gekoppeld zijn met de betreffende groep een kopie van de mail in hun inbox.

Voorbeeld: Groep 8 heeft 2 duo leerkrachten, Henk en Wim.
Als Henk een bericht stuurt aan "Alle ouders" of "Alle primair verzorgers" van groep 8, dan ontvangt Wim dit bericht ook.
Als een ouder een bericht stuurt aan "Alle ouders" of "Alle primair verzorgers" van groep 8, dan ontvangt Wim en Henk dit bericht ook.

Ik zie 'Visual Force error' staan.

Als je 'Visual Force Error' ziet staan dan kunnen daar 2 redenen voor zijn.

  1. Na het klikken op een link in je mail
  2. Bij het inloggen op een PC of Laptop.

In het eerste geval heb je vermoedelijk een uitnodiging gekregen van de school per email en heb je in het scherm 'terug' aangeklikt of heb je het aanmeldingsproces onderbroken.

Sluit je browser (Chrome, Safari, internet Explorer etc) en open die opnieuw. Open daarna je mail opnieuw en klik opnieuw op de link. Als je niet weet hoe je je cookies en/of geschiedenis moet verwijdere, dan kun je HIER op de website van de consumentenbond lezen hoe je dat kunt doen.

De app downloaden voor de eerste keer

Er is ook een app van schoolpoort. Deze is beschikbaar in de appstore en in Google Play. Voor Windows is er (nog) geen app.

Nadat je de app hebt gedownload kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.

Gegevens kinderen wijzigen.

Jazeker, hiervoor ga je naar PROFIEL en klik op de kaart van jouw kind. Klik dan op het PEN icoontje om de gegevens te actualiseren.

Prikbord

Elke school heeft binnen Schoolpoort een online digitaal Prikbord.
Hier kunnen teamleden en ouders een bericht plaatsen waar anderen vervolgens op kunnen reageren.
Het prikbord is vooral bedoeld om je in te schrijven of aan te melden naar aanleiding van een oproep.
Maar het kan ook gebruikt worden voor het aanbieden van of vragen naar tweedehands materialen (bijvoorbeeld speelgoed of kinderkleding).
Of om een oproepje te plaatsen als je op zoek bent naar een oppas of iemand om de hond uit te laten.
Met het Prikbord kan de communicatie tussen ouders en school maar ook tussen ouders onderling ondersteund worden.

Kan ik de gegevens van de klasgenoten van mijn kind in Schoolpoort inzien?

Nee, vanwege de Wet op Bescherming Persoonsgegevens kunt u geen gegevens van andere kinderen inzien, tenzij de betreffende ouder je hiervoor machtigt. U heeft via CHAT echter wel de mogelijkheid om met ouders van andere kinderen te communiceren.

Agenda / jaarkalender

1- Hoe kan ik zien of er nieuwe Agenda-items voor mij zijn?

Bij het Agenda-icoontje in de bovenbalk kunnen twee cijfers staan:
1- Het eerste getal geeft aan voor hoeveel nieuwe items er een uitnodiging open staat.
2- Het tweede getal geeft aan hoeveel reacties er zijn op zelf aangemaakte items.
Deze cijfers zijn gebaseerd op de laatste keer dat de Agenda is geopend en verdwijnen direct als de Agenda wordt geopend.
Verlopen items waarop niet is gereageerd, worden niet getoond.

2- Kan ik een agenda-item wijzigen of verwijderen nadat het is geaccepteerd?

De maker van een agenda-item kan het ten alle tijde wijzigen of verwijderen. Genodigden kunnen het agenda-item alleen accepteren of weigeren.

3- Hoe weet ik of een Agenda-item door genodigde(n) wordt geaccepteerd of geweigerd?

Bij het aanmaken van een Agenda-item kun je aangeven of je per e-mail wil worden geïnformeerd over het accepteren en/of weigeren door genodigde(n).
Wanneer een afspraak wordt gewijzigd (door de maker) moet(en) de genodigde(n) opnieuw reageren. Ook hiervan wordt een melding per e-mail verzonden.

4- Wat betekenen de icoontjes bij Agenda-items?

Er zijn in totaal 6 verschillende icoontjes:

  • Een groen vinkje User-added image - een item dat door alle betrokkenen is geaccepteerd
  • Een rood kruisje User-added image - een item dat door minimaal één van de betrokkenen is geweigerd
  • Een blauw vraagteken User-added image - een item waarop nog gereageerd moet worden
  • Een groen vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat heeft geaccepteerd
  • Een rood vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat heeft geweigerd
  • Een blauw vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat nog niet gereageerd heeft

Hoe wordt de agenda weergegeven?

De Agenda opent standaard in maandweergave en toont de huidige maand. Via de knoppen rechtsboven kan worden gekozen voor week- of dag weergave.

Hoe kan ik in de Agenda een privé-afspraak maken?

Kies bij het aanmaken van een nieuw Agenda-item voor categorie Privé en de afspraak is alleen in de eigen agenda zichtbaar.

Hoe maak ik een nieuw Agenda-item aan?
Klik in de Agenda op de knop "Nieuw agenda-item" en volg de stappen.
Let op: Het is (nog) niet mogelijk een agenda-item aan te maken door op een dag in de kalender te klikken.
Chat in Schoolpoort

Wat is Schoolchat eigenlijk?
Elke school heeft binnen Schoolpoort een eigen communicatiekanaal genaamd Schoolchat.
Hier kunnen teamleden, ouders én leerlingen in verschillende chats met elkaar communiceren door het plaatsen van berichten (evt. met een bijlage) of reageren op berichten van anderen.
Er is een chat voor iedereen (dus teamleden, ouders én leerlingen), een chat voor alleen teamleden en vervolgens per groep een chat voor ouders en een chat voor leerlingen.

Kan ik als mijn Schoolchat bericht verwijderen of wijzigen?
Ja zeker, de maker van het bericht mag zijn bericht zelf verwijderen of aanpassen maar de beheerder van de school kan ongewenste berichten verwijderen

Hoe kan ik als ouder/leerkracht een bericht sturen naar alle ouders van de groep
Ga naar "Berichten" en Kies bij "Aan wie" voor "Ouders/Verzorgers. Kies vervolgens "Alle ouders/verzorgers" en Selecteer de groep(en).
Voer het onderwerp en bericht in, voeg eventueel bijlagen bij en klik op de knop "Versturen"

Je kan ook een bericht sturen naar Alle ouders via de Schoolchat. Hiervoor kies je onder de Schoolchat de gewenste ouders van de groep bijvoorbeeld (Groep 7 Ouders) type jouw bericht in en voeg evt een bijlage en klik op versturen. Het bericht is geplaatst en alle ouders van deze groep kunnen jouw bericht lezen

Wie kan het bericht via de "Messaging" naar “Alle ouders” of “Alle primair verzorgers” automatisch inzien?
Zodra bij het versturen van een bericht voor “Alle ouders” of  voor “Alle primair verzorgers” in een of meerdere klas(sen) wordt gekozen, krijgen de aan die groep(en) gerelateerde leraren ook dat bericht.
Dit is het geval als een leraar of een ouder een bericht verstuurt, maar ook wanneer een beheerder een bericht verstuurt naar alle ouders ontvangen de leerkrachten die gekoppeld zijn met de betreffende groep een kopie van de mail in hun inbox.

Voorbeeld: Groep 8 heeft 2 duo leerkrachten, Henk en Wim.
Als Henk een bericht stuurt aan "Alle ouders" of "Alle primair verzorgers" van groep 8, dan ontvangt Wim dit bericht ook.
Als een ouder een bericht stuurt aan "Alle ouders" of "Alle primair verzorgers" van groep 8, dan ontvangt Wim en Henk dit bericht ook.

Ik zie 'Visual Force error' staan.

Als je 'Visual Force Error' ziet staan dan kunnen daar 2 redenen voor zijn.

  1. Na het klikken op een link in je mail
  2. Bij het inloggen op een PC of Laptop.

In het eerste geval heb je vermoedelijk een uitnodiging gekregen van de school per email en heb je in het scherm 'terug' aangeklikt of heb je het aanmeldingsproces onderbroken.

Sluit je browser (Chrome, Safari, internet Explorer etc) en open die opnieuw. Open daarna je mail opnieuw en klik opnieuw op de link. Als je niet weet hoe je je cookies en/of geschiedenis moet verwijdere, dan kun je HIER op de website van de consumentenbond lezen hoe je dat kunt doen.

De app downloaden voor de eerste keer

Er is ook een app van schoolpoort. Deze is beschikbaar in de appstore en in Google Play. Voor Windows is er (nog) geen app.

Nadat je de app hebt gedownload kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.

Gegevens kinderen wijzigen.

Jazeker, hiervoor ga je naar PROFIEL en klik op de kaart van jouw kind. Klik dan op het PEN icoontje om de gegevens te actualiseren.

Prikbord

Elke school heeft binnen Schoolpoort een online digitaal Prikbord.
Hier kunnen teamleden en ouders een bericht plaatsen waar anderen vervolgens op kunnen reageren.
Het prikbord is vooral bedoeld om je in te schrijven of aan te melden naar aanleiding van een oproep.
Maar het kan ook gebruikt worden voor het aanbieden van of vragen naar tweedehands materialen (bijvoorbeeld speelgoed of kinderkleding).
Of om een oproepje te plaatsen als je op zoek bent naar een oppas of iemand om de hond uit te laten.
Met het Prikbord kan de communicatie tussen ouders en school maar ook tussen ouders onderling ondersteund worden.

Kan ik de gegevens van de klasgenoten van mijn kind in Schoolpoort inzien?

Nee, vanwege de Wet op Bescherming Persoonsgegevens kunt u geen gegevens van andere kinderen inzien, tenzij de betreffende ouder je hiervoor machtigt. U heeft via CHAT echter wel de mogelijkheid om met ouders van andere kinderen te communiceren.

Agenda / jaarkalender

1- Hoe kan ik zien of er nieuwe Agenda-items voor mij zijn?

Bij het Agenda-icoontje in de bovenbalk kunnen twee cijfers staan:
1- Het eerste getal geeft aan voor hoeveel nieuwe items er een uitnodiging open staat.
2- Het tweede getal geeft aan hoeveel reacties er zijn op zelf aangemaakte items.
Deze cijfers zijn gebaseerd op de laatste keer dat de Agenda is geopend en verdwijnen direct als de Agenda wordt geopend.
Verlopen items waarop niet is gereageerd, worden niet getoond.

2- Kan ik een agenda-item wijzigen of verwijderen nadat het is geaccepteerd?

De maker van een agenda-item kan het ten alle tijde wijzigen of verwijderen. Genodigden kunnen het agenda-item alleen accepteren of weigeren.

3- Hoe weet ik of een Agenda-item door genodigde(n) wordt geaccepteerd of geweigerd?

Bij het aanmaken van een Agenda-item kun je aangeven of je per e-mail wil worden geïnformeerd over het accepteren en/of weigeren door genodigde(n).
Wanneer een afspraak wordt gewijzigd (door de maker) moet(en) de genodigde(n) opnieuw reageren. Ook hiervan wordt een melding per e-mail verzonden.

4- Wat betekenen de icoontjes bij Agenda-items?

Er zijn in totaal 6 verschillende icoontjes:

  • Een groen vinkje User-added image - een item dat door alle betrokkenen is geaccepteerd
  • Een rood kruisje User-added image - een item dat door minimaal één van de betrokkenen is geweigerd
  • Een blauw vraagteken User-added image - een item waarop nog gereageerd moet worden
  • Een groen vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat heeft geaccepteerd
  • Een rood vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat heeft geweigerd
  • Een blauw vierkant met getal - een eigen item met het aantal betrokkenen dat nog niet gereageerd heeft

Hoe wordt de agenda weergegeven?

De Agenda opent standaard in maandweergave en toont de huidige maand. Via de knoppen rechtsboven kan worden gekozen voor week- of dag weergave.

Hoe kan ik in de Agenda een privé-afspraak maken?

Kies bij het aanmaken van een nieuw Agenda-item voor categorie Privé en de afspraak is alleen in de eigen agenda zichtbaar.

Hoe maak ik een nieuw Agenda-item aan?
Klik in de Agenda op de knop "Nieuw agenda-item" en volg de stappen.
Let op: Het is (nog) niet mogelijk een agenda-item aan te maken door op een dag in de kalender te klikken.
Chat in Schoolpoort

Wat is Schoolchat eigenlijk?
Elke school heeft binnen Schoolpoort een eigen communicatiekanaal genaamd Schoolchat.
Hier kunnen teamleden, ouders én leerlingen in verschillende chats met elkaar communiceren door het plaatsen van berichten (evt. met een bijlage) of reageren op berichten van anderen.
Er is een chat voor iedereen (dus teamleden, ouders én leerlingen), een chat voor alleen teamleden en vervolgens per groep een chat voor ouders en een chat voor leerlingen.

Kan ik als mijn Schoolchat bericht verwijderen of wijzigen?
Ja zeker, de maker van het bericht mag zijn bericht zelf verwijderen of aanpassen maar de beheerder van de school kan ongewenste berichten verwijderen

Hoe kan ik als ouder/leerkracht een bericht sturen naar alle ouders van de groep
Ga naar "Berichten" en Kies bij "Aan wie" voor "Ouders/Verzorgers. Kies vervolgens "Alle ouders/verzorgers" en Selecteer de groep(en).
Voer het onderwerp en bericht in, voeg eventueel bijlagen bij en klik op de knop "Versturen"

Je kan ook een bericht sturen naar Alle ouders via de Schoolchat. Hiervoor kies je onder de Schoolchat de gewenste ouders van de groep bijvoorbeeld (Groep 7 Ouders) type jouw bericht in en voeg evt een bijlage en klik op versturen. Het bericht is geplaatst en alle ouders van deze groep kunnen jouw bericht lezen

Wie kan het bericht via de "Messaging" naar “Alle ouders” of “Alle primair verzorgers” automatisch inzien?
Zodra bij het versturen van een bericht voor “Alle ouders” of  voor “Alle primair verzorgers” in een of meerdere klas(sen) wordt gekozen, krijgen de aan die groep(en) gerelateerde leraren ook dat bericht.
Dit is het geval als een leraar of een ouder een bericht verstuurt, maar ook wanneer een beheerder een bericht verstuurt naar alle ouders ontvangen de leerkrachten die gekoppeld zijn met de betreffende groep een kopie van de mail in hun inbox.

Voorbeeld: Groep 8 heeft 2 duo leerkrachten, Henk en Wim.
Als Henk een bericht stuurt aan "Alle ouders" of "Alle primair verzorgers" van groep 8, dan ontvangt Wim dit bericht ook.
Als een ouder een bericht stuurt aan "Alle ouders" of "Alle primair verzorgers" van groep 8, dan ontvangt Wim en Henk dit bericht ook.

Ik zie 'Visual Force error' staan.

Als je 'Visual Force Error' ziet staan dan kunnen daar 2 redenen voor zijn.

  1. Na het klikken op een link in je mail
  2. Bij het inloggen op een PC of Laptop.

In het eerste geval heb je vermoedelijk een uitnodiging gekregen van de school per email en heb je in het scherm 'terug' aangeklikt of heb je het aanmeldingsproces onderbroken.

Sluit je browser (Chrome, Safari, internet Explorer etc) en open die opnieuw. Open daarna je mail opnieuw en klik opnieuw op de link. Als je niet weet hoe je je cookies en/of geschiedenis moet verwijdere, dan kun je HIER op de website van de consumentenbond lezen hoe je dat kunt doen.

De app downloaden voor de eerste keer

Er is ook een app van schoolpoort. Deze is beschikbaar in de appstore en in Google Play. Voor Windows is er (nog) geen app.

Nadat je de app hebt gedownload kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.

Gegevens kinderen wijzigen.

Jazeker, hiervoor ga je naar PROFIEL en klik op de kaart van jouw kind. Klik dan op het PEN icoontje om de gegevens te actualiseren.

Prikbord

Elke school heeft binnen Schoolpoort een online digitaal Prikbord.
Hier kunnen teamleden en ouders een bericht plaatsen waar anderen vervolgens op kunnen reageren.
Het prikbord is vooral bedoeld om je in te schrijven of aan te melden naar aanleiding van een oproep.
Maar het kan ook gebruikt worden voor het aanbieden van of vragen naar tweedehands materialen (bijvoorbeeld speelgoed of kinderkleding).
Of om een oproepje te plaatsen als je op zoek bent naar een oppas of iemand om de hond uit te laten.
Met het Prikbord kan de communicatie tussen ouders en school maar ook tussen ouders onderling ondersteund worden.

Kan ik de gegevens van de klasgenoten van mijn kind in Schoolpoort inzien?

Nee, vanwege de Wet op Bescherming Persoonsgegevens kunt u geen gegevens van andere kinderen inzien, tenzij de betreffende ouder je hiervoor machtigt. U heeft via CHAT echter wel de mogelijkheid om met ouders van andere kinderen te communiceren.

Ik zie 'Visual Force error' staan.

Als je 'Visual Force Error' ziet staan dan kunnen daar 2 redenen voor zijn.

  1. Na het klikken op een link in je mail
  2. Bij het inloggen op een PC of Laptop.

In het eerste geval heb je vermoedelijk een uitnodiging gekregen van de school per email en heb je in het scherm 'terug' aangeklikt of heb je het aanmeldingsproces onderbroken.

Sluit je browser (Chrome, Safari, internet Explorer etc) en open die opnieuw. Open daarna je mail opnieuw en klik opnieuw op de link. Als je niet weet hoe je je cookies en/of geschiedenis moet verwijdere, dan kun je HIER op de website van de consumentenbond lezen hoe je dat kunt doen.