Roadmap van Schoolpoort
Bekijk onze geschiedenis door de jaren heen
Cool Timeline
Prikbord Schoolchat Berichten Informatieportfolio Agenda Profiel School (voor beheerders) Team Groepen (voor beheerders) Ouders
Omdat Schoolpoort ook beschikbaar is in het Arabisch en de gegevens bovendien ‘overdraagbaar’ zijn van school naar school, zetten tal van scholen het platform in voor nieuwkomers.
Schoolpoort is een samenwerking aangegaan met de Vrije Universiteit Amsterdam. Ass. Prof. Chris van Klaveren gaat zich inzetten voor gepersonaliseerd leren!
“Mijn afbeeldingen” beschikbaar
Diverse investeerders geloofden in de missie en visie en natuurlijk in ons concept. Gezamenlijk investeerden zij een flink bedrag om de verder ontwikkeling mogelijk te maken.
Leerlingen hebben de mogelijkheid om via de browserversie foto’s te maken van hun werk en om die foto’s te delen met ouders, leerkrachten en anderen.
Leerlingen kunnen hun hobby’s, vaardigheden en sporten invoeren en hebben de mogelijkheid voor delen bestanden (foto’s) met ouders en met hun leerkracht(en).
Gebruikers (leerkrachten) kunnen zelf nieuwe groepen aanmaken. Er kunnen ‘sub-groepen’ worden aangemaakt (zoals een Plusklas) maar ook kunnen er groepen voor een nieuwe formatie worden klaargezet.
De vormgeving van de desktopversie is aangepast. Deze is dan responsive en is dus beschikbaar voor alle soorten browsers maar ook voor alle typen schermen en devices, van klein tot groot.
Scholen kunnen zelf hun eigen curriculum inrichten. Dit is (automatisch) gekoppeld aan de Tussendoelen (SLO & CED), waarbij de Tussendoelen in kindvriendelijke taal zijn opgenomen.
De module voor communicatie wordt beschikbaar gesteld als app. Leerkrachten, ouders en leerlingen kunnen in groepsverband met elkaar communiceren. Geschikt voor alle devices!
De nieuwe versie van de digitale agenda is beschikbaar inclusief planningtool voor 10-minuten gesprekken. De agenda zal vervolgens worden uitgebreid met functionaliteit om oom taken in te plannen voor leerlingen.
Leerlingen kunnen zelf taken kiezen, gebaseerd op de Tussendoelen. Leerkrachten kunnen (samen met leerlingen) week/maandplanningen maken of bepaalde ’taken’ onderbrengen in thema’s.
Het analyseportfolio toont informatie over de resultaten van toetsen (via koppeling met cito-lovs). Tevens is er een grafiek die de voortgang van leerlingen laat zien ten opzicht van de tussendoelen (SLO/CED) en het gebruik van lesmateriaal.
Scholpoort heeft haar eigen appstore met diverse (gratis) apps. Leerkrachten kunnen ook zelf apps toeoegen en deze ‘distribueren’ onder leerlingen.
Er is een systeem waarmee op basis van leerresultaten en profielinformatie specifieke vakinhoudelijke aanbevelingen kunnen worden gedaan voor (modules uit) lesmateriaal. We maken daarvoor gebruik van algoritmes die de VU Universiteit voor Schoolpoort ontwikkelde.
Voor deelnemende scholen zijn de jaarlijkse tevredenheidspeilingen (Ouders, leerlingen & medewerkers) vanaf dit moment beschikbaar inclusief rapportage.
Koppeling met SaaS oplossing van DUO (afhankelijk van ontwikkelingen DUO)